De kookwedstrijd de ‘SAYAH Gouden Rijstkom 2013’ gaat volgende week haar finale beleven. Die is mogelijk gemaakt dankzij vijf geweldige sponsoren, die wij hier extra in het zonnetje  zetten: Restaurant Blauw, de Indonesische ambassade, Keizer Culinair, Sayah drinks en Hanos.

Bij de SAYAH Gouden Rijstkom draait het om de smaak van toen, de ingrediënten van nu en de bereiding van morgen. Welke van de acht deelnemers gaat ermee aan de haal?

Restaurant Blauw (logo)

Restaurant Blauw is een succesvolle en vooruitstrevende Indonesische restaurantketen van Indo 2.0 Stefan Vreugdenburg. Deze ondernemer was de eerste die ‘ja’ zei op onze uitnodiging om de SAYAH Gouden Rijstkom te sponsoren. Blauw opende voor het eerst haar deuren in Utrecht 2005. Na een paar jaar vond de rasondernemer dat het moment aangebroken was om een tweede filiaal te openen, in Amsterdam. De afgelopen jaren haalde Blauw het nieuws vanwege de crowdfunding voor de filialen in Den Haag (2012, 125.000 euro) en Rotterdam (2013, 250.000 euro in 47 uur tijd). De catering van de lunch voor deelnemers, jury en pers op 4 november a.s. is hun bijdrage aan deze wedstrijd.

KBRI Den Haag

 

De Indonesische ambassade in Den Haag is, naast restaurant Blauw, de hoofdsponsor van dit evenement. Een van de doelstellingen van deze vertegenwoordiging van de Indonesische regering, is het introduceren van culinaire diplomatie en het opnieuw op de kaart zetten van de Indonesische keuken. Ambassadeur Marsudi heeft de SAYAH Gouden Rijstkom kookwedstrijd van Indisch 3.0 een flinke boost gegeven door de sponsoring van onder meer de hoofdprijs van 300 euro.

Keizer Culinair

 

 

Keizer Culinair is een overwegend in de Randstad gevestigde kookschool van kookstudio’s. In In onder meer Rotterdam, Den Haag en Amsterdam (2 locaties) kunnen mensen kookworkshops organiseren, volgen en werken met zo veel mogelijk puur biologische ingrediënten. Keizer Culinair biedt Indisch 3.0 geheel belangeloos het gebruik van de kookstudio aan aan de Elandsgracht, voor de cook-off en finale van de SAYAH Gouden Rijstkom op 4 november a.s..

 

Sayah drinks

 

 

Eerder dit jaar, in mei, stonden twee Indo’s 3.0 op en introduceerden een Indisch likeurtje, Sayah, het spekkoekdrankje. De jongens zijn flink aan de weg aan het timmeren en krijgen voor hun ontzettend lekkere drankje een steeds betere landelijke distributie. Restaurant Blauw noemt Sayah al de Indische limoncello. Sayah drinks heeft de beker geadopteerd en sponsort daarmee de prijs; de SAYAH Gouden Rijstkom 2013. Bekijk waar je het drankje kan kopen op hun website www.sayah.nl en volg hun doen en laten op www.facebook.com/sayahdrinks.

 

Logo Hanos

 

 

Hanos is voor de professionele koks en horeca-mensen onder ons een begrip. HANOS is de internationale horecaleverancier en totaalgroothandel voor de horeca, grootverbruikers en bedrijvenmarkt. HANOS is als horeca groothandel uitgegroeid tot een organisatie met achttien groothandel vestigingen verspreid over Nederland en België. Dankzij Hanos kunnen we het gerecht van de winnaar aanbieden als lunch aan de Indonesische ambassadeur en haar culinair attaché, zodat zij in alle rust van dit nieuwe gerecht kunnen genieten.

Ondanks de steun van onze sponsoren, is het ons niet gelukt voldoende financiering te verzekeren voor een vervolg op de cook-off. Daarom hebben we moeten besluiten het galadiner en kookfinale te annuleren en de finale te combineren met de cook-off op 4 november a.s.